راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم
نوشته شده توسط : حسنی

1. سیستم عامل را انتخاب کنید: ویندوز 10 در مقابل Mac در مقابل سیستم عامل Chrome؟
پاسخ به این سوال آسان نیست ، مخصوصاً اگر هم با Mac و هم با رایانه آشنا نیستید. اما این بررسی اجمالی نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم باید به شما کمک کند.

بیشتر لپ تاپ ها با یکی از سه سیستم عامل ویندوز ، سیستم عامل Chrome یا MacOS (فقط برای MacBooks) ارائه می شوند. انتخاب صحیح یک اولویت شخصی است ، اما در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه هر یک ارائه می دهد آورده شده است.


انعطاف پذیرترین سیستم عامل ، ویندوز 10 ، در مدل های لپ تاپ بیشتری نسبت به سیستم عامل Chrome یا MacOS کار می کند. نوت بوک های ویندوز از 150 دلار تا چندین هزار دلار قیمت دارند و طیف گسترده ای از ویژگی ها را از صفحه های لمسی گرفته تا خواننده های اثر انگشت تا تراشه های گرافیکی دوگانه ارائه می دهند. ویندوز 10 ، آخرین نسخه از سیستم عامل پرچمدار مایکروسافت ، چندین پیشرفت نسبت به ویندوز 7 و 8 از جمله قابلیت جابجایی بین حالت رایانه لوحی و دسک تاپ ، منوی استارت تازه با Live Tiles و دستیار دیجیتال کورتانا را ارائه می دهد.

 

2. تصمیم بگیرید لپ تاپ تاشو یا تبلتی 
بسیاری از لپ تاپ های رایانه ای در گروه لپ تاپ های 2 در 1 قرار می گیرند ، دستگاه های ترکیبی که می توانند بین حالت تاشو سنتی ، حالت تبلت و موقعیت های دیگر در حالت های مختلف مانند حالت چادر یا ایستاده جابجا شوند. 2 در 1 به طور کلی در دو سبک متفاوت وجود دارد: قابل جدا شدن با صفحه هایی که کاملا از صفحه کلید خارج می شوند و لپ تاپ های انعطاف پذیر با لولا که 360 درجه برای تغییر حالت به عقب خم می شوند.

بیشتر این سیستم ها در یک هدف بسیار بهتر از هدف دیگر عمل می کنند ، باند پشتی ها ابتدا لپ تاپ هستند و قابل جدا شدن هستند و یک تبلت برتر را تجربه می کنند. با این حال ، اگر نیازی به استفاده از نوت بوک خود به عنوان تخته سنگ نمی بینید ، معمولاً با یک لپ تاپ تاشوی سنتی عملکرد بیشتری برای پول خود کسب خواهید کرد.

 

3. اندازه مناسب را انتخاب کنید
اندازه صفحه نمایش لپ تاپ های مختلف 13 اینچ 15 اینچ و 17 اینچ

قبل از اینکه مشخصات یا قیمت را بررسی کنید ، باید بفهمید که لپ تاپ شما چقدر قابل حمل است. لپ تاپ ها معمولاً بر اساس اندازه صفحه نمایششان دسته بندی می شوند:

11 تا 12 اینچ: باریک ترین و سبک ترین سیستم های اطراف دارای صفحه نمایش 11 تا 12 اینچی هستند و وزن آنها معمولاً 2.5 تا 3.5 پوند است.
13 تا 14 اینچ: بهترین تعادل قابلیت حمل و استفاده را فراهم می کند ، به خصوص اگر لپ تاپی با وزن کمتر از 4 پوند داشته باشید.
15 تا 16 اینچ: محبوب ترین لپ تاپ های سایز 15 اینچ معمولاً 4 تا 5.5 پوند وزن دارند. اگر می خواهید صفحه بزرگتری داشته باشید و قصد ندارید که دفترچه یادداشت خود را مدام به آنجا ببرید ، این اندازه را در نظر بگیرید. لپ تاپ هایی با نمایشگر 16 اینچی نادر هستند اما اپل ممکن است این روند را با MacBook Pro 16 اینچی خود شروع کند.
17 تا 18 اینچ: اگر لپ تاپ شما هر روز روی میزتان بماند ، یک سیستم 17 یا 18 اینچی می تواند نوعی قدرت پردازشی را که برای انجام بازی های پیشرفته یا بهره وری در سطح ایستگاه های کاری لازم دارید ، برای شما فراهم کند.

 


4- صفحه کلید و تاچ پد را بررسی کنید
اگر لپ تاپی که برایش خرید می کنید از نظر اقتصادی مناسب نباشد ، چشمگیرترین مشخصات در جهان معنی ندارد. اگر قصد دارید کارهای زیادی روی رایانه خود انجام دهید ، مطمئن شوید كه كیبورد بازخورد لمسی محكمی دارد ، كلید زیادی را طی می كند (فاصله كلید با فشار دادن پایین می آید ، معمولاً 1 تا 2 میلی متر) و فضای كافی بین دكمه ها. اگر در حال خرید لپ تاپ ویندوزی هستید ، حتماً از درایورهای لمسی Precision برخوردار است.

به دنبال یک صفحه لمسی دقیق باشید که مکان نمای پرشی برای شما ایجاد نکند و به طور مداوم به حرکات چند لمسی مانند بزرگنمایی فشار دادن روی صفحه پاسخ دهد. اگر در حال خرید یک لپ تاپ تجاری هستید ، در نظر داشته باشید که یکی از آنها را با یک اشاره گر (aka nub) بین کلیدهای G و H قرار دهید تا بتوانید بدون اینکه انگشتان خود را از ردیف اصلی صفحه کلید بردارید ، در اطراف دسک تاپ حرکت کنید.

5. مشخصات خود را انتخاب کنید
اجزای نوت بوک مانند پردازنده ، هارد دیسک ، RAM و تراشه گرافیکی می توانند حتی علاقه مندان به نوت بوک را گیج کنند ، بنابراین اگر ورق های مشخصات به نظر شما سوپ الفبا می رسد ، احساس بدی نداشته باشید.

6. در مصرف باتری صرفه جویی نکنید

اگر می خواهید یک دفتر بزرگ ، بزرگ یا یک دکل مخصوص بازی خریداری کنید که فقط روی میز کار در نزدیکی پریز استفاده خواهید کرد ، دیگر نگران ماندگاری باتری نخواهید بود. با این حال ، اگر قصد دارید از لپ تاپ در دامان خود استفاده کنید ، حتی اگر در خانه و یا محل کار باشد ، حداقل 7 ساعت استقامت می خواهید ، با بیش از 8 ساعت ایده آل. برای تعیین عمر باتری مورد انتظار یک نوت بوک ، حرف سازنده را قبول نکنید. در عوض ، نتایج شخص ثالث را از منابع عینی ، مانند بررسی های ما ، بخوانید.

 

7. بر اساس بودجه خود برنامه ریزی کنید
این روزها می توانید یک لپ تاپ قابل استفاده با زیر 200 دلار خریداری کنید ، اما اگر بتوانید بودجه بیشتری تهیه کنید ، سیستمی با کیفیت ساخت بهتر ، عملکرد قوی تر و نمایشگر بهتر دریافت خواهید کرد. در اینجا چیزی است که می توانید برای هر محدوده قیمت دریافت کنید.

150 تا 250 دلار: کم هزینه ترین نوت بوک ها یا Chromebook ها هستند که سیستم عامل مرورگر گوگل را اجرا می کنند یا سیستم های سطح پایین ویندوز با کمترین فضای ذخیره سازی و پردازنده های کندتر مانند HP Stream 11 و Dell Inspiron 11 3000. از این موارد به عنوان فقط کامپیوترهای ثانویه یا آنها را در اختیار بچه ها قرار دهید.
350 تا 600 دلار: با هزینه کمتر از 600 دلار ، می توانید یک دفترچه یادداشت با پردازنده Intel Core i5 یا AMD A8 ، 4 تا 8 گیگابایت رم و یک هارد 500 گیگابایتی ، همه مشخصات قابل احترام داشته باشید. با این حال ، با این قیمت ، اکثر نوت بوک ها از SSD ، صفحه نمایش Full HD یا ماندگاری طولانی باتری برخوردار نیستند. چند استثناceptions قابل توجه وجود دارد ، مانند Acer Aspire E 15 و Asus Chromebook Flip C434.
600 تا 900 دلار: با بالاتر رفتن از 600 دلار ، طرح های برتر مانند اتمام فلزات را مشاهده خواهید کرد. همچنین تولیدکنندگان هنگام بالا رفتن از نردبان قیمت ، ویژگی های دیگری را به آن اضافه می کنند ، از جمله نمایشگرهایی با وضوح بالاتر و SSD. Lenovo IdeaPad 530s و Asus ZenBook UX333FA نمونه های خوبی از لپ تاپ هایی هستند که همه این مزایا را با هزینه کمتری ارائه می دهند.
بالاتر از 900 دلار: در این محدوده قیمت ، از نوت بوک های قابل حمل ، قدرتمندتر یا هر دو انتظار داشته باشید. انتظار صفحه نمایش با وضوح بالاتر ، پردازنده های سریعتر و احتمالاً گرافیک گسسته را داشته باشید. سبک ترین و با دوام ترین لوازم قابل حمل فوق العاده ، مانند Apple MacBook Air و Dell XPS 13 ، بیش از 1000 دلار قیمت دارند (اگر اگر صفحه لمسی را انتخاب نکنید می توانید Dell را با هزینه کمتری تهیه کنید). هزینه سیستم های بازی و سیستم عامل های سطح بالا معمولاً 1500 دلار یا حتی 2500 یا 3000 دلار است.

8. مارک را در نظر بگیرید


لپ تاپ شما فقط به خوبی شرکتی است که پشت آن ایستاده است. پشتیبانی فنی دقیق و به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین دلیل Laptop Mag هر برند اصلی را در مسابقه پشتیبانی فنی سالانه ما ارزیابی می کند. در این سال گذشته اپل در جایگاه اول قرار گرفت ، و پس از آن داستان بزرگ سال قرار گرفت: Razer ، در حالی که دل سه برتر را جمع کرد.

پشتیبانی تنها بخشی از ارزش خرید یک برند نوت بوک برای پول شما است. شما همچنین باید در نظر بگیرید که سازنده چگونه از نظر طراحی ، ارزش و انتخاب ، عملکرد بررسی و سایر معیارها در رقابت قرار می گیرد. در گزارش بهترین و بدترین مارک های لپ تاپ 2020 ، HP در جایگاه اول قرار گرفت و پس از آن Asus و Dell قرار گرفتند. ما همچنین مارک های لپ تاپ مخصوص بازی را رتبه بندی کرده ایم که MSI در جایگاه اول قرار دارد و Acer و Alienware سه رتبه برتر را کسب کرده اند.

source




:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم در شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: